5.1.2016

Puhtaalta pöydältä

 Taas olemme saaneet kokonaisen kalenterillisen päiviä, joiden pitäisi riittää vuodeksi eteenpäin. Edellinen vuosi  on laitettu pakettiin ja saa aloittaa puhtaalta pöydältä. Neuleetkin. Tämä huivi kyllä teknisesti valmistui vanhan vuoden puolella mutta sallittakoon se.
Huivi on Jared Floodin Kelpie, joka on ollut Ravelryn suosikeissani ilmestymisestään lähtien. Olen tykännyt niistä harmaa-keltaisista versioista erityisesti. Mutta kun syksyllä käymäni värianalyysin perusteella olen syksy, olen yrittänyt hankkia vaatekaappiini lisää tuolle värivuodenajalle sopivia sävyjä. Vihreäähän minulta löytyy paljon ennestäänkin mutta yksi niistä uusista on lämmin ruskea. Minulla oli nuorempana vahva ruskea kausi, mutta jossain vaiheessa iski totaalinen kyllästyminen ja hävitin garderoobistani kaiken ruskean. Se kuitenkin sopii minulle todella hyvin joten olen antanut sille uuden mahdollisuuden, kuten olette varmaan huomanneet :)
 Kelpie on ihan kelpo huivi (hih, sanaleikki) jossa ensi neulotaan ainaoikealla keskikolmio, jonka reunoista sitten poimitaan silmukat reunusta varten. Siihen tehdään helppoa aaltokuviota ja välillä vähän raidoitetaan. Sen verran simppeliä, että huivi oli kesken melkoisen pitkään kun mielenkiintoisemmat työt menivät ohitse vasemmalta ja oikealta. Mutta valmistuihan se. Lankana on Holst Garn Noble, jossa on villan lisäksi hiukan kashmiria. Nuo Holstin langat ovat kyllä huivilankoina aivan ylivetoja! Neuloksesta tulee kevyt mutta kuohkea ja huivi pysyy hyvin kaulalla koska lopputulos ei ole liukas vaan mattapintainen. Ja ne värit... Tässä päävärinä Cider.


6 kommenttia:

AnniKainen kirjoitti...

Oijoi, huivihan on kuin metsän henkäys. Todella kaunis maanläheisissä väreissään ja sopii sinulle hyvin.

Heidi kirjoitti...

Nuo syksyiset ja maanläheiset sävyt ovat todella kauniit. Ihana!

Lotta kirjoitti...

Onpa todella kauniin värinen huivi, oikein hyvin passaa sinulle :).

Ryyni kirjoitti...

No niin, taas ihana huivi! Mulla on ollut tämä jonossa ties kuinka kauan, pitäis vaan saada aikaiseks...

Päivikki kirjoitti...

Yksinkertainen on valttia! Kaunis huivi, täytyy laittaa ohje muistiin.

Marja Kyy kirjoitti...

Suloinen kuin suklaa!